Tècnic de normalització lingüística
Funcions:
- Àmbit d’ensenyament
- Assessorar i orientar els alumnes dels cursos no presencials en el seu aprenentatge
i tutoritzar alumnes a distància.
- Realitzar i corregir proves de nivell de català a alumnes i a personal en procés
de selecció en empreses (públiques o privades), per establir el nivell de la llengua.
- Preparar i portar a terme els cursos de català i avaluar l’aprenentatge dels alumnes.
- Àmbit de dinamització
- Assessorar la població en general i les empreses, entitats i institucions en particular
sobre matèria lingüística, tant pel que fa a correcció i traducció de textos com
a atenció de consultes lingüístiques, bibliogràfiques, sobre marc legal i sobre
recursos.
- Contactar amb empreses, organitzacions i ens locals, d’acord amb les directrius
del CNL, per desenvolupar les estratègies per a la dinamització lingüística al territori,
així com mantenir i potenciar les relacions ja establertes.
- Donar a conèixer i executar l’oferta de serveis que ofereix el CPNL a les organitzacions
en general per al tractament planificat del seus usos lingüístics.
- Organitzar actes de sensibilització lingüística adreçats a la població en general
o a col•lectius específics.
- Elaborar materials per facilitar o fomentar el procés de NL.
- Participar en el procés d’acolliment de nous TNL.
Administratius
Funcions:
- Donar suport administratiu a la direcció del CNL, a la delegació, a les coordinacions
dels programes i als serveis i oficines de català.
- Fer atenció al públic i als usuaris segons les indicacions de la direcció del CNL/delegació/servei/oficina.
- Inscripció dels alumnes als cursos i gestió administrativa del programa informàtic
corresponent.
- Portar el registre d’entrades i sortides de correspondència del CNL/delegació/servei/oficina
i fer la tramesa i distribució del correu ordinari.
- Gestionar l’arxiu de documentació del CNL/Delegació seguint els criteris establerts
al CPNL.
- Gestionar les existències de material d’oficina, consumibles d’informàtica i altres
productes i serveis per al funcionament del CNL/delegació/servei/oficina.
- Tramitar la documentació del personal (sol•licituds de permís, de formació, de vacances,
del FAS, revisions mèdiques, fulls de dietes, etc.).
- Tramitar la documentació comptable del CNL/delegació/servei/oficina, segons les
indicacions de la direcció del CNL/Delegació i les directrius de l’Àrea de Gestió
administrativa del CPNL.
Telefonista-recepcionista
Funcions:
- Atendre les trucades dels usuaris del CPNL i població en general que s’adrecen a
la centraleta telefònica del CPNL.
- Fer atenció al públic i als usuaris segons les indicacions de la direcció del CNL/delegació/servei/oficina.
- Lliurar o recollir documentació relacionada amb el CPNL
- Portar a terme el registre d’entrades i sortides.
Conserge
Funcions:
- Obrir i tancar la porta principal.
- Acompanyar els alumnes a l’aula, si cal.
- Facilitar informació sobre els cursos: quan comença i quan acaba
- Comprovar llums, finestres, calefacció, etc.
- Vetllar per la seguretat de l’edifici mentre es realitzen els cursos.